PDA

Pogledati punu verziju : Zimske gume



stekan
25.10.2007, 09:06
Guma glavu čuva (kao i kaciga). Posebno na snijegu.

Mislite da znate puno o automobilskim gumama? I ja sam mislio dok nisam bacio pogled na http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Ako imate nezgodne dimenzije guma na autu, možete proći jeftinije i još uz to da imate gume koje su na snijegu bolje (u prevodu: uže).
Primjer: Prije par godina kad sam kupovao gume u Zagrebu, cijena Continental WinterContact TS790 u dimenziji 195/55 R15 je bila blizu 130€, a ista guma u dimenziji 185/60 R15 je koštala oko 80€. Sa ovom jeftinijom varijantom je auto viši za 4mm, a guma je 10mm uža što je na snijegu poželjno.

Za detaljno poređenje dimenzija guma take a look at: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp

ADAC test: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/default.asp?ComponentID=4919

ÖAMTC test: http://www.oeamtc.at/tests/reifen/

alpinista
25.10.2007, 09:47
E sad diskutujte o gumama . . . da vidimo ko je upucen.

skiman
25.10.2007, 10:22
Ovdje kupujem ja....
www.gume-direkt.com (http://www.gume-direkt.com)

stanislaw
25.10.2007, 13:08
yokohama je mama !!!

vozio sam michelin energy 4 godine i super je guma, ali kada sam uzeo yokohama... nista sa njom ne moze da se poredi, smo je treba probati... o nekm jeftinijim ne bi da komentarisem jer `sto ustedis na cupriji platis kasnije na mostu` ....licno iskustvo....

stekan
25.10.2007, 13:22
Istrošio sam Continental WinterContact TS790, a sad sam na Good Year Ultra Grip 7. I jedne i druge su Tito.

Sapa
25.10.2007, 14:52
[QUOTE]I jedne i druge su Tito

Tito prije ili poslje amputacije noge?

patak
25.10.2007, 14:59
Najlošija zimska guma je mnogo,mnogo,mnogo bolja od najbolje letnje po snegu, tako da ih zimi treba staviti pa koje god da su.

stekan
25.10.2007, 15:19
Tito prije ili poslje amputacije noge?

Možda bi naši današnji političari bili bolji da im amputiraju bar po jednu nogu? :sm023:

oggy
25.10.2007, 15:21
Tito prije ili poslje amputacije noge?

E sto jes' jes', tu si mu sun'o majstorski :ok:

stanislaw
25.10.2007, 20:28
naravno da bi svake zime trebalo stavljati gume za takve uslove i temperature, jer letnja guma ispod 4 c gubi svojstva i postaje jako tvrda i klizava, dok zimska ispod 4 c je bas one tvrdoce koja je potrebna ja dobro prijanjanje na povrsinu.... tu je jos i cinjenica da svaka zimska guma ima barem 2 x vise lamela pomocu koji ostvaruje tako dobar kontakt sa povrsinom (asfalt, led, sneg).
najbitnije je NIKADA NE KUPOVATI polovne gume, jer da su nekome bile dobre ne bi ih skidao !!!... nisu na zapadu blesavi da je bacaju ako guma valja... naravno bitno je i skladistenje zimskoh guma tokom leta i obrnuto...

e da jos jedan savet: svako ko ima priliku dobro je umesto vazduha gume naduvati azotom !!!

wlad
25.10.2007, 21:29
...naravno bitno je i skladistenje zimskoh guma tokom leta i obrnuto...

Imaš li neki predlog, ili link gde može da se pročitaju saveti za "sklanjanje" guma van sezone?

stanislaw
26.10.2007, 11:35
ukratko... gume treba cuvati na tamnom i suvom mestu, a ako nemas neku garazu, supu ili prijatelja kod kog bi mogao ih ostaviti postoji mogucnost dogovora sa vulkanizerskim servisima kod kojih npr i kupis gume da za odredjenu nadoknadu set guma bude kod njega... sve vise njih uvodi ovo u ponudu, jer tokom cele godine ti cuva gume i za to dobija novac...

vise o odrzavanju i gumama na:
http://www.autohrvatska.hr/hr/ah_dijelovi/catalog/korisne_informacije/info_3.aspx

CrazyKong
26.10.2007, 13:00
e da jos jedan savet: svako ko ima priliku dobro je umesto vazduha gume naduvati azotom !!!

Nesto nisam bas siguran da duvanje azotom moze da opravda troskove....
U nijma vec ima 78 % azota :)

stekan
26.10.2007, 13:08
Nesto nisam bas siguran da duvanje azotom moze da opravda troskove....
U nijma vec ima 78 % azota :)

A smije li se azot mješati sa kiseonikom?

stanislaw
26.10.2007, 13:09
sto se azota tice... meni je uvek isti pritisak u gumama (azot ne reaguje na temp. promene) tj i na + 40 i na -30 c meni su gume 2,2 bara, sto znacajno smanjuje habanje gume i povrsina naleganja na tlo je uvek ista sto je bitno kod kocenja i jacih krivina.

inace kod celicnih felni azot sprecava oksidaciju (rdju), a promoteri ovog nacina duvanja guma tvrde da se zbog ujednacenog pritiska u gumama moze ostvariti i minimalna usteda u gorivu.

ja gume na mojim kolima duvam azotom vec 4 godine i osim kada pocepam neku (na nase lepe puteve...) proveru pritiska vrsim samo 2 puta godisnje i uverim se da je pritisak svaki put 2,2 !

stanislaw
26.10.2007, 13:13
da sme... naravno u montiranoj gumi na felnu ima minimalna kolicina (redovnog) vazduha, ali se onda kompresorom kod vulkanizera nagura i azot na 2,2 ili koliko vec kome treba u zavisnosti od tipa kola i guma... naravno da ostane obicnog vazduha, ali to je beznacajna kolicina...
ako je neko mislio na neku hemijsku reakciju ??
toga nema, jer koliko se ja secam (neka me neko ispravi) azot je inertan gas...

Mr.Lord
26.10.2007, 14:18
Vozim Continental WC.. i stvarno sam prosle godine bio vise nego dominantan gde god da sam hteo da prođem, lance ni u jednom trenutku nisam pomislio da stavim. Neko je spominjao promenu dimenzije gume ali možda je bolje preći za zimu sa 15' na 14' pa onda veći profil a uža guma. Nekako mislim da bi na većini manjih kola sa 15' i profilom oko 60 kačilo rubove a sa lancima bi moglo biti čupava. Usput šta se dobije sa pumpanjem azota?

stekan
26.10.2007, 14:24
Malo hemije: http://sh.wikipedia.org/wiki/Vazduh

stanislaw
26.10.2007, 16:02
ili http://sh.wikipedia.org/wiki/Azot
...sto volem kada sam u pravu (za inertan gas)...

stekan
26.10.2007, 16:21
A i mi besposleni čekajući snijeg :sm023:

D.I.M.
28.10.2007, 08:55
Posle puno godina skijanja na letnjim gumama sa lancima i pentranja po Kopaoniku, prosle godine pred put u Austriju stavih zimske gume na C max. Onaj proslogodisnji sneg u novembru me je naterao na to jer sam sa originalnim Continental letnjim gumama plesao i plesao po najmanjoj bljuzgi. Usledila je kompenzacija i uzete su zimske gume Fulda. Hteo sam Good year grip 7 ali me ubedise da za moj auto nema potrebe za takvim. I iznenadio se sta znace zimske gume i kako se lepe za podlogu zimi. I evo cekam novembar da ponovo posetim vulkanizerea i spremim auto za zimu. Sledi mi presvlacenje sa letnjih na zimske. Posle toga put na skijanje.

wlad
28.11.2007, 16:46
U reviji SAT Plus je u poslednjem broju bio uporedni test 6 zimskih guma i jedna letnja (koja se dobija po defaultu na Audi Q7). Testirali su na njemu zato što on ima sve moguće sigurnosne sisteme i sl. pa su time istakli razlike u gumama.

Po rezultatima testa se može videti da su sve zimske gume relativno slične... Najinteresantniji je rezultat za kočenje na snegu.

Testirane su:

Bridgestone Blizzak LM25 4x4
Continental ContiCrossContact Winter
GoodYear Ultra Grip
Michelin Latitude Alpin HP
Pirelli Scorpion Ice&Snow
Yokohama AVS Winter V901

rezultati kočenja na snegu sa 50km/h do zaustavljanja (dužina pređenog puta), su interesantna, sve zimske gume su u rasponu 28.4 - 30.8 (dakle ne previše značajna razlika) dok je za letnje 82.3!!! U prevodu, kada vozi sa zimskom gumom zaustavilo vozilo sa letnjim je još uvek išlo brzonom od 31.4km/h.

Sveukupni pobednik na testu je Continental ContiCrossContact Winter, on "blista" u najviše kategorija...

stanislaw
28.11.2007, 17:34
ja sam znao da ima razlike, ali ne tolike... dodatni razlog da svako stavi zimske gume, pa makar samo napred...

ove podatke verujem da 90% domacih vozaca ne zna, a srecem i one koji uopste ne znaju da postoji razlika izmedju letnje koju voze i zimske gume !

wlad
28.11.2007, 17:48
Iz istog testa / teksta, pod "saveti":


Zimski pneumatici se uvek montiraju na sva četiri točka. Pogrešno je postaviti ih samo na pogonske točkove, pošto to omogućava odličnu trakciju, ali se efikasnost čitavog donjeg postroja time ekstremno narušava. Ako se montiraju samo na prednje točkove, automobil će se vidljivo zanositi u krivini, dok će se u slučaju da se postave na zadnju osovinu, vozilo prestati da bude upotrebljivo.

stekan
28.11.2007, 18:23
Prije dosta godina sam imao nove zimske na prednim pogonskim i solidne ljetne na zadnim točkovima. Na putu ka Jahorini preko Trebevića sam se u jednoj blagoj krivini okrenuo oko svoje zamišljene ose jer mi je zadnji dio auta "pobjegao". Od tada koristim sve četiri zimske.

nidza
28.11.2007, 20:50
Stavio sam 2 Wintere pozadi, u dimenziji 195/65R15, po ceni od oko 3800 dinara po komadu. Za 13 coli, tj. za manje automobile je oko 2000 dinara. Ja sam imao problema što sam pozadi imao loše zimske gume, a napred dobre, a ne daj bože letnjim da se vozikam po mećavi na Kopu. Inače smo fenomenalno išli sa Michelin Alpin. Mogu da potpišem da je u pitanju prva liga zimska guma. Ne znam koliko će Wintera pozadi da pomogne, ali sigurno se neće zanositi. Kad se grebucne noktom, deluje čak i da je mekša komponenta od Mišelinke. Videćemo u petak, na kočenju mora da bude od velike pomoći uz ABS/EBD. Continental su za'ebavale čitav sistem koliko su loše bile, tako da sam se više uzdao u svoj osećaj i kočenje motorom.

Inače, drugo je vožnja po gradu, gde ponekad malo 'zasnježi'. Gradskim vozačima ne mogu da kažem da je obavezno da imaju oba kompleta, mogu samo da preporučim. Ako se ide van grada, posebno na skijanje sopstvenim prevozom - sa tim se nije šaliti.

stanislaw
29.11.2007, 00:12
prihvatam sugestiju da stavim na sva 4 tocka zimske gume... cak sutra idem i da gledam sta cu da uzmem, ali ideja da su mi dosta samo napred je dosla iz cinjenice da uvek kada sam stavljao lance (napred na pogonske) dok su na zadnjim bile letnje mogao sam da divljam i kontrolisem auto u potpunosti... da li ima neko neke kvalitetnije predloge i cene za dimenziju 185/60/14... ili eventualno da stavim 185/65/14 i malo povecam visinu ??

wlad
29.11.2007, 00:38
Preporučujem ti da uzmeš identične gume (ako ne planiraš da kupiš sve).

Zvao sam danas za Continental gume, treba da kupim gume za novi auto, i imaju samo 2 komada (TS810) u tim dimenzijama (u BG!) - odličan je distributer ;).

D.I.M.
29.11.2007, 07:13
Preporučujem ti da uzmeš identične gume (ako ne planiraš da kupiš sve).

Zvao sam danas za Continental gume, treba da kupim gume za novi auto, i imaju samo 2 komada (TS810) u tim dimenzijama (u BG!) - odličan je distributer ;).

Uzmi samo 4 kom a price o tome dve letnje pozadi dve zimske napred pa leti aj da menjamo zaboravi. Glava je samo tvoja . Ne moze se porediti razlika.

SkiBata
29.11.2007, 07:54
Moj savet – sve četiri zimske gume na čeličnim felnama. Dakle, dva potpuno nezavisna seta pneumatika (au, zvučim k'o da se razumem! :sm021:). Investicija možda jeste u startu veća (4 polovne čelične felne), ali ima više razloga za ovaj savet. Prvo, ne bude vam žao felni, koje, inače, stradavaju i od soli i od rupa koje tijekom zime nastanu na našim („odlično” održavanim) putevima. Drugo, zamena je neuporedivo brža nego skidanje letnjih guma sa felne i montaža zimskih. A i košta manje (može i besplatno, u DIY varijanti na parkingu ili u garaži), pogotovo ako se uzme u obzir i reverzibilni proces, tj. demontaža zimskih i montaža letnjih guma na kraju zimske sezone.
Na sve ovo, samo da dodam još jednu preporuku, naročito onima koji furaju one „debele”, „široke” :sm004: i sl. gume na alu felnama, tj. niskoprofilne. Probajte da prekalkulišete veličinu guma, pa da za zimske izaberete one čija je gazna površina uža nego što je to kod letnjih koje vozite, a sidewall veći. Prianjanje na snegu i ledu je daleko bolje. Još nešto, obavezno proveravajte i pritisak u gumama (bitno je da u svima bude jednak). Toplo preporučujem i nabavku spreja za krpljenje guma, jer nije skup, a stvarno može da uštedi puno vremena i još više živaca na lednoj temperaturi i uzbrdicama kakvima se često krećemo tijekom zimske sezone.
Uz sve ovo, lanci su, podrazumeva se, obaveza, a toplo preporučam i kakvo bilo ašovče u gepeku, uz sav ostali alat koji inače nosite, čisto da se nađe.
I, da, mal' da zaboravim, al' verujem da vi niste. Uz kutiju za prvu pomoć, obavezno i jednu pljosku (može i politrenjak) „vatrene vode”. :cug:

P.S. korisni linkovi:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp

nidza
29.11.2007, 08:04
Uzmi Wintere slobodno. U 14" neće biti preko 3000 dindži. Najbolja guma je nova guma, makar bila Tigar - sa tom razlikom da je ova provereno dobra.

Gledao sam neke nezavisne testove online i čitao review-e, nigde nisam našao onako sumanutu razliku između letnjih i zimskih guma kao gospoda iz SAT-a, tako da se bojim da oni tu nešto nisu dobro odradili. Razlike su obično 30-50% u zaustavnom putu, a ne 300%, uzmeđu letnjih i zimskih šara.

CrazyKong
29.11.2007, 09:09
prihvatam sugestiju da stavim na sva 4 tocka zimske gume... cak sutra idem i da gledam sta cu da uzmem, ali ideja da su mi dosta samo napred je dosla iz cinjenice da uvek kada sam stavljao lance (napred na pogonske) dok su na zadnjim bile letnje mogao sam da divljam i kontrolisem auto u potpunosti... da li ima neko neke kvalitetnije predloge i cene za dimenziju 185/60/14... ili eventualno da stavim 185/65/14 i malo povecam visinu ??

U EU cak nije ni dozvoljeno da imas 2 zimske i 2 letnje....:sm022:
Oni kao zimski komplet kontaju 4 zimske ili 4 letnje + lanci

nidza
29.11.2007, 09:10
Povlačim šta sam rekao za SAT, očigledno su potpuno u pravu:

Komparativni rezultati (sve discipline su na utabanom snijegu):

Handling (prosječna brzina u km/h):
Najlošija od zimskih guma: 49,4
Ljetna guma: nije izvedivo (odustajanje na prvom usponu nakon nekoliko pokušaja)

Trakcija (prosječna vučna sila u Njutnima):
Najlošija od zimskih guma: 3182
Ljetna guma: 755

Kočenje (sa 50 km/h, u metrima, ABS):
Najlošija od zimskih guma: 24
Ljetna guma: 75,8

Slalom (maksimalno bočno ubrzanje u m/s2):
Najlošija od zimskih guma: 4,41
Ljetna guma: 2,23

stanislaw
29.11.2007, 09:13
i mislio sam da uzimam iste gume... ali mi se nekako ne stavljaju celicne felne (koje vec imam kao i sprej za krpljenje, rasklopljivi vojni asovcic i lance)... a razmisljam i da side wall bude 65 umesto 60, a dok bi sirinu ostavio istu...

SkiBata
29.11.2007, 10:40
@stanislaw: najbolje je onda da proveriš one tire calculatore čije sam linkove postavio pa naučno, tj. teoreCki proračunaš šta bi ti valjalo da uradiš sa dimenzijama, ili da se posavetuješ sa nekim stručnim licem (vulkanizerom).Kad su već dimenzije tema, u mene su letnje 195/65/15" (alu felne), a zimske 185/70/14" (čelične). Tako švaba isporučio, tako teram već deset godina (auto, gume menjam, naravno) i кајн проблем. :sm004:
A što se marke tiče, i ja glasam za nidzin savet – Tigrove Wintere. Nisam ih probao (imam neke Semperite zimske kojima još nije vreme za zamenu), ali znam da niko ko je kupio Wintere nije se pokajao. No 1. na mojoj shoping listi za zimsku „obuću” sledeće sezone.

stanislaw
29.11.2007, 10:50
tigar i sl. nikad !

imao sam jako losa iskustva sa domacim gumama i nekim stranim jeftinijim i ko ustedi na cupriji plati na mostu...

razmisljam se izmedju michelin alpine i yokohama winter...

SkiBata
29.11.2007, 11:04
Znam da je :sm023:, al' sad...:dontknow:. Ako su iskustva tvoja, to je onda sasvim OK. Ja, naprotiv, imam jako pozitivna iskustva sa Tigrom. Posle mišelinki (letnjih, mislim da su bile MX, nisam siguran...), kupio Tigar Prima... Razlika između guma – skoro nikakva. Isto leže, isto drže, veoma sličan sastav... Vozim auto od 2,4l, sa cca 140KS na zadnjoj osovini, i stvarno nemam nikak'ih problema sa upravljivošću. Nisam spor u vožnji, mada, sigurno, nisam ni najbrži, ali Prime savršeno rade svoj posao na svim do sada probanim brzinama (do 180 max).
Na kraju, Mišlen i jeste (većinski???) vlasnik Tigra (koji, čini mi se, pravi u Pirotu i Kleber pneumatike – još jedan Mišlenov brend), kontrola kvaliteta je odavno skoro rigorozna, a i izvoze se u ne malim količinama na druga tržišta. Naravno, sve ovo pada u vodu ukoliko imaš neki bes od prevoza i avg speed preko 200km/h ili para da platiš nešto što je dramatično skuplje od Tigra.
Još jednom sorry za :sm023:

stanislaw
29.11.2007, 11:59
SkiBato, kada se vidimo negde na snegu ili uz pivo na tenane cu ti objasniti svoj stav za koji ne tvrdim da sam 100% u pravu...

ajd :dziveli:

wlad
29.11.2007, 12:43
Uzmi samo 4 kom a price o tome dve letnje pozadi dve zimske napred pa leti aj da menjamo zaboravi. Glava je samo tvoja . Ne moze se porediti razlika.

Naravno da ću da uzmem 4, "pohvalio" sam distributera kako nema ni 4 gume na lageru :D.

Mr.Lord
29.11.2007, 13:13
Prvi put sam vozio četiri nove zimske gume prošle godine i ako baš ne legnem na kočnicu ABS se nije ni palio. Sada kada je pre neki dan napadao sneg kako dodirnem kočnicu ABS je ludeo. Stvarno neverovatno kakava je razlika, na lanac nisam ni u jednom trenutku pomislio. Sada bih uvek pre štedeo na letnjoj gumi.

tataratira
29.11.2007, 14:08
imam najgori set up guma 205/55/16
naprijed GY UG Performance
a nazad Tigar Prima, najgora ljetna guma i najbolja zimska na čeličnim felgama
nizbrdo, malo brža vožnja, gas u krivini i sl. hvata me ESP
ali zato prosjek potrošnje Jahorina-Sarajevo 1.8l/100km
jer gas ne diram dok ne kupim i ostale dvije..skupe pravo

tataratira
29.11.2007, 14:15
btw

ja danas u radnom vremenu koje ističe za 15ak minuta
napravio 7-8 žica na 30cm snijega..čak i kroz cjelac

nizbrdo na onoj krivini kod gornje Ogorjelice
auto ode na kant, malo zuji nešto i opet sve paralelno ;o)
bolje imati 4 ljetne nego ovo što mi je na autu ali polako može
to je osnovno kod vožnje po snijegu..nema te gume da se oštri ko kantne

nidza
29.11.2007, 16:47
Ti si lud. :D

Uzmi bre još 2 Wintere, pobogu.

tataratira
30.11.2007, 08:30
uzeću još dvije ove GY, samo da dođem do daha :dontknow:

stanislaw
30.11.2007, 13:41
nasao sam yokahama winter za 5.500 i michelin alpin za 6.400 sa besplatnom montazom i balansiranjem u dimenziji 185/65/14.

po uporednim testovima koje sam nasao po netu ova michelin je bolja i za nju bi se odlucio, samo jos da nadjem 25.000....

nidza
30.11.2007, 15:06
Napred imam Alpin, guma je samo zlo. Dobar izbor i dobra cena. Ako ti trebaju gume, a nećeš imati pare, idi na ono što imaš, a to je Wintera. Razlike između zimskih guma su veoma male, posebno ako je alternativa letnja guma.

nidza
03.12.2007, 06:41
Ljudi, Wintera ne da grize onaj sneg, nego ubija. Svaka preporuka. Zamenom zadnjih istrošenih zimskih pneumatika za novu Winteru (napred sam ostavio sasvim solidni Alpin) guza više ne mrda, štaviše, vožnja po svežem snegu je postala potpuna opuštencija. Kočenje se drastično popravilo, za ne poverovati koliko znače zadnje gume.

Nemojte se šaliti sa tim stvarima, posebno ne za ove bedne pare.

Jedinu manu koju zasad primećujem je brundanje, koje će vrlo verovatno malo da se smanji kad legnu gume. Inače, brundanja gotovo da nema do 120, 120-150 se da podneti, na preko 150 je već užasno, ali ta guma i nije ni predviđena za te brzine! Mada se, ruku na srce, Alpin uopšte ne čuje, ali to košta 3 x Wintera.

Pamet u glavu.

stanislaw
03.12.2007, 09:43
znam ali tu ide i pitanje trajanja.... koliko ce vremenski trajati alpine, a koliko wintera ? alpine sigurno 2 x duze tj vise km !

da li ce pri nekj vecoj rupi na winteri izaci jaje (a hoce) i time guma postati neupotrebljiva ili tempirana bomba, a na alpinu ne ?

zato je i skuplja, a ja se vodim a je bolje platiti jednom pa voziti 3 zime, nego svake zime uzimati nove, sa pretpostavkom da necu uleteti u neki krater na ovim nasim dobrim putevima....

wlad
03.12.2007, 11:55
stanislawe imaš PM :)

nidza
03.12.2007, 14:52
Ništa loše o Alpinu, guma je san snova.

Bilo kakva letnja alternativa po snegu je čista lutrija, čak i veoma dobrom vozaču.

BTW, uopšte ne mora da znači da će Wintera da se raspadne. Štaviše, mnogo više ružnih priča sam čuo u skorije vreme o nižerazrednim zvučnim imenima, nego o bilo kom Tigrovom modelu.

hehehe
03.12.2007, 15:03
Ja presh'o na Winteri 25.000 km, i po snegu i na +40C... i jos uvek grebe kao da je normalna. Bubac jos nije iskocio, shara jos uvek dovoljno duboka. Kazu za nju da je vreli asvalt "pojede" i otvrdne. Meni se to jos nije desilo.
Ne zelim da kazem da je bolja od zimskih guma svetskih renomiranih proizvodjaca, samo kazem da prilicno dobro "zavrsava pos'o" za relativno malo para.
Toplo preporucujem.

Pizzeria-Tina
03.12.2007, 20:51
Bridgestone Duler A/T 235/75/15 cena prava sitnica 140 eura kom, kupio sam dve pre neki dan, a sada moram jos dve.:sm022:

CrazyKong
04.12.2007, 11:50
Ja presh'o na Winteri 25.000 km, i po snegu i na +40C... i jos uvek grebe kao da je normalna. Bubac jos nije iskocio, shara jos uvek dovoljno duboka. Kazu za nju da je vreli asvalt "pojede" i otvrdne. Meni se to jos nije desilo.
Ne zelim da kazem da je bolja od zimskih guma svetskih renomiranih proizvodjaca, samo kazem da prilicno dobro "zavrsava pos'o" za relativno malo para.
Toplo preporucujem.

Problem sa voznjom zimske gume leti je sto na zimskoj postoje (bar bi trebalo) mnogobrojni mikronabori koji omogucavaju bolje prijanjanje za podlogu u zimskim uslovima. Voznjom leti ti mikro nabori se ubrzano habaju i potrose pa guma gubi svoje originalne karakteristike....iako je sara i dalje dobra.

Drugo smesa od koje se prave gume se razlikuje za zimske i letnje i svaka je predvidjena da se vozi u odredjenom godisnjem dobu.

Npr. zaustavni put i karakteristike voznje po mokrom kolovozu su leti losije sa zimskom gumom

hehehe
04.12.2007, 12:08
Sve je jasno krejzi... svi znamo sta je najbolje.

Razgovaramo samo :)

tataratira
04.12.2007, 12:13
Bridgestone Duler A/T 235/75/15 cena prava sitnica 140 eura kom, kupio sam dve pre neki dan, a sada moram jos dve.:sm022:


ovo kao zimska guma, ovako široka 15ka
na kojem autu?

nidza
04.12.2007, 12:31
Neki đip. Vidiš da je i profil vel'ki. Ako je to onaj isti đip ko od pre 2 godine, onda znam šta je. :P

Elem, zimske gume se ubrzano troše leti, ali u svakom slučaju su u pitanju M+S smeše i šare, nije klasična kramponka. Ne znam ni da li je više uopšte moguće naći klasičnu zimsku kramponku. M+S je najbolji kompromis za asfalt+sneg u zimskim uslovima.

I jedna činjenica, dobra M+S guma i leti radi sasvim prihvatljivo, dok se upotreba letnje gume po snegu na planini često graniči sa ludošću. Ove Alpin i na 50 stepeni drže put ko lude, akao sam ih leti jer nisam imao druge. Obnovio sam jedan par, tako da je situacija i dalje jako dobra tokom ove zimske sezone, a na proleće će sigurno na kolima biti 16" letnje gume na alu-felnama i tu nema pogovora. Prelazi se puno kilometara i nema šale sa tim stvarima.

stekan
04.12.2007, 12:38
Postoji li zimska guma bez oznake M+S (Mud and Snow) ?
Postoji li guma sa oznakom M+S a da nije zimska ?

milos79
04.12.2007, 13:05
Postoji li zimska guma bez oznake M+S (Mud and Snow) ?
Postoji li guma sa oznakom M+S a da nije zimska ?
1. NE
2. DA

Univerzalke bi generalno trebalo to sto im ime kaze. A pritom nisu zimske gume. Smesa je meksa, profil manji nego kod zimskih guma. I naravno nose M+S oznaku.

stekan
04.12.2007, 13:07
A prava zimska je ona sa oznakom planinskog vrha preko kojeg je pahuljica?

patak
04.12.2007, 13:27
Svaka zimska guma koja ima homologaciju za javni saobraćaj nosi oznaku m+s(po srpski blato i sneg). Postoje još neke varijante pravih zimskih guma bez ove oznake, ali su one specijalizovane za neka terenska vozila i vrlo teške terene( kramponke ) koje uglavnom nisu za javni saobraćaj. Ne postoji univerzalna guma za leto i zimu - osim ako ne verejuš raznim lupetanjima prodavaca guma. M+S je prava zimska guma, a poznaješ je po tome što poprečno na njoj postoje male lamelice koje se šire kada guma pritisne podlogu i na taj način grabe sneg i guma ne proklizava. Ako je pritisneš malo jače i prstom videćeš kako se razdvajaju lamele na gumi.

milos79
04.12.2007, 13:39
Ne postoji univerzalna guma za leto i zimu - osim ako ne verejuš raznim lupetanjima prodavaca guma. Naravno da postoji kategorija guma koje se nazivaju univerzalke tzv. all season tires. Ove gume nisu zimske i u sneznim uslovima nemaju iste performanse, ali takodje nose oznaku M+S. Takodje nemaju te mikrosare kao prave zimske gume.
A prave zimske gume obicno imaju pahuljicu tu si u pravu stekane.
Inace koga zanimaju detalji, evo prilicno obraznovnog linka:
http://www.bchighway.com/myvehicle/allseasonsnowtires.html

stekan
04.12.2007, 13:55
Meni ta all-season varijanta zvuči kao: ni za ljeto, ni za zimu.

stanislaw
04.12.2007, 14:15
i meni... to bi moglo da ide negde gde je vreme uvek ni jako leto ni ostra zima sa snegom...

patak
04.12.2007, 14:23
Koliko ja znam te all season tires nemaju oznaku m+s, i ta all season je za vožnju po suvom i mokrom, znači sve bez zime tj malo duže leto. Sve u svemu obična letnja guma napravljena sa malo mekšom mešavinom.

SkiBata
04.12.2007, 15:07
E, sad baš, da se tol'ko razumem, ne razumem se... No, sklon sam poslušati upućenije (čitaj pametnije) od sebe. U tom smislu i pitanje, poglavito za patka i miloša79, a naravno može i kogod drugi ko o ovome zna nešto više. Tiče se one moje priče o različitim dimenzijama zimskih i letnjih pneumatika. Ja sam prosto "nasledio" takvu konfiguraciju (letnje 15" alu, zimske 14" čelične felne) pa tako i kupujem nove gume – letnje u većoj, zimske u manjoj dimenziji. tataratira napisa da na svom autu (golf IV beše?) ima i zimske i letnje niskoprofilne, "široke" gume. Zar nije, teoretski, bolje da zimska guma ima užu gaznu površinu i deblji sidewall? Mislim, njena funkcija bi trebalo da bude da "istera" sneg ispod sebe? Ili nisam u pravu? :confused: Nisam se bavio preciznom analizom troškova, al' ovako, da bubnem, cenim da je jeftinije nabaviti polovne čelične felne u dimenziji 14" + 4 nove zimske gume (mogu i wintere :ok:, mada su ih ovde baš "nahvalili"), nego kupiti 4 zimske gume u dimenzijama od 195/60/15" recimo, ili veće, pa to stavljati na alu felne?
Igor iz PizzerieTina vozi džip, otuda tak'e dimenzije pneumatika.
Na kraju, Stekane, čini mi se da si u pravu za ove all season gume - ni za leto, ni za zimu.

wlad
04.12.2007, 15:27
Evo, pošto sam citirao već par puta iz novina, da dodam još jedan citat ;)


... Istini za volju, između letnjih i zimskih pneumatika, postoji i jedno međurešenje, veoma popularno upravo na SUV automobilima. Reč je o takozvanim "svesezonskim" (all season) pneumaticima, koji se dosta dobro snalaze u svim uslovima. Nažalost, i oni imaju bitno slabije performanse na smegu od pravih zimskih pneumatika. Problem je u tome što su oni sa stanovišta običnog kupca izjednačeni sa zimskim pneumaticima, jer i jedni i drugi na boku nose oznaku "M+S" (mud+snow, blato i sneg). Kako onda prepoznati prave zimske gume? Najnovije na boku imaju oznaku "snouflejk" (snowflake), odnosno simbol pahuljice uokviren stilizovanim profilom planine. Ali i u nedostatku takve oznake, bilo koje ime samog pneumatika koje ukazuje na zimu ("winter", "ice", "snow") predstavlja dobar putokaz da je reč o specijalizovanim gumama namenjenim zimskim uslovima.

BTW, ja na autu dobijam all-season gume na kojima stoji M+S ali moram da nabavim "prave zimske" pošto su ove dovoljno dobre samo za grad/put kada nisu veoma niske temperature (kao na planini)...

stekan
04.12.2007, 15:33
Bato, ne smatram se ni upućeniji, ni pametniji, već samo višim od tebe. Tačno je da je za snijeg bolje da je guma uža. Da bi prečnik gume ostao isti, za užu gumu treba uzeti viši profil. Tako ja umjesto ljetnih 195/55 R15 koristim zimske 185/60 R15. Tri tome dobijem na visini auta (poluprečnik gume) 4mm.

Za poređenje dimenzija isprobaj http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp
Možeš istovremeno porediti 4 različite dimenzije.

wlad
04.12.2007, 15:35
Koliko ja znam te all season tires nemaju oznaku m+s

Imaju, pre neki dan sam baš gledao na autu.

SkiBata
04.12.2007, 21:33
Stevo, ko ne zna - pita onog ko zna. Ko zna, taj je, u najmanju ruku, upućen... :ok: A da si viši... viši si, nema spora (na žalost). Ono, nije da i ja nisam porastao, al' ti ga, baš, onako... momački, što reko' narodni pevač, "ko zelen bor" :sm021:
Nego, da se vrnemo na temu, to sam, otprilike, i ja gađ'o, to što si ti napis'o... Čini mi se da je nama koji se kolima češće muvamo po šumama i gorama (čitaj planinama) zgodnije za voziti auto na užim pneumaticima manjih dimenzija nego na onim širim. Anyway, to je bila poJenta.
P.S. 'Fala na, kao i uvek, korisTnom linku.:cug:

nidza
04.12.2007, 22:20
T. Wintera, Mich Alpin, Continental i Marshall (Kumho) pored pahuljice imaju i M+S oznaku.

M+S = Mood+Snow. Može da se desi da i all-season guma ima tu oznaku, ali je prikaldnija modernim zimskim pneumaticima.

Flexon
05.12.2007, 00:50
nista sto 100 milijardi tona soli na kvadratni milimetar nece rijesiti
kako se ovdje posipa :bootyshak
jedini je problem sto ti so izgrize auto pa manje traje nego gume
hahahhahahaah

wlad
05.12.2007, 09:21
T. Wintera, Mich Alpin, Continental i Marshall (Kumho) pored pahuljice imaju i M+S oznaku.

To nije sporno, zimske gume nose M+S oznake, ali M+S ne mora da bude zimska. Poenta je da ako želiš "prave" zimske onda treba da tražiš one sa pahuljicom ;).

APSOLUTNI POCETNIK
02.01.2008, 20:43
Savine M+S 14-tica, dvije vucne prednje nove, pozadi istrosene, golf III karavan????
Sta kazu strucnjaci?

Imam lose iskustvo jakog zanosenja zadnjeg dijela auta u voznji po snijegu uz planinu.

Zasto ovdje niko nije spomenuo savine gume. Where I come from, svi ih dosta hvale i preporucuju. Znam da su skuplje od Wintere, po tome cijenim da su vjerovatno i bolje.

stekan
02.01.2008, 21:02
Sava je dio porodice Good Year. Good Year Ultra Grip 7 na mom autu su Made in Slovenia, što znači proizvedene u Savinim pogonima.

Uvijek sve četiri zimske i neistrošene. I to od kad sam imao zanošenje zadnjeg dijela auta prije dosta godina.

Bata Bane
02.01.2008, 22:50
Ma ja bre na moj Citroen sExo stavio napred dve Wintere pa sad brate vozim ko po suvom, na Kop sam izasao bez problema:sm019:

wlad
02.01.2008, 22:57
Na starom autu sam imao 4 x Sava Eskimo (zimske gume) i super su išle.. Za novi su mi prošle zimske gume (nema ih po prodavnici više u tim dimenzijama) pa ga vozim na M+S gumama koje sam dobio sa njim (nemam izbora :().

che_beograd
03.01.2008, 03:08
@Wlad

M+S je oznaka za zimsku gumu (mud + snow).
Inace,koristim Fuldu Montero,prezadovoljan sam.

Osnovna razlika izmedju Tigra i Michelina je u broju sara.Kad Michelin prestane da proizvodi neki model, da ga Tigru a ovi smanje broj sara i nazovu model drugacije.
Inace,jako dobra kupovina je i Debica, poljska guma po Good Year licenci.Osnovna razlika u odnosu na Tigar je sto kada Good Year prestane sa proizvodnjom nekog modela da ga Debici i ona ga prodaje samo sa drugim imenom bez promene izrade.

Sve ove informacije su od prijatelja koji prodaje pneumatike.

Pozdrav.

wlad
03.01.2008, 10:21
@che_beograd: pročitaj diskusiju ;), svaka prava zimska guma ima M+S oznaku. Ali M+S guma ne mora da bude zimska (bez obzira što je to mud+snow), "prava" mora da ima "pahuljicu".

Tako i ova što je imam na kolima, na njoj je oznaka M+S i to je all-season guma, što će reći može i leti i zimi ali nije idealna ni leti ni zimi - nije prava zimska.

A ako naleti neka nova tura u Srbiji sa zimskim gumama onda ću da je vijam ;).

tataratira
04.01.2008, 07:55
@Wlad

M+S je oznaka za zimsku gumu (mud + snow).
Inace,koristim Fuldu Montero,prezadovoljan sam.

Osnovna razlika izmedju Tigra i Michelina je u broju sara.Kad Michelin prestane da proizvodi neki model, da ga Tigru a ovi smanje broj sara i nazovu model drugacije.
Inace,jako dobra kupovina je i Debica, poljska guma po Good Year licenci.Osnovna razlika u odnosu na Tigar je sto kada Good Year prestane sa proizvodnjom nekog modela da ga Debici i ona ga prodaje samo sa drugim imenom bez promene izrade.

Sve ove informacije su od prijatelja koji prodaje pneumatike.

Pozdrav.

Sjedi jedan!..i prijatelja dovedi na popravni :smoke:

boris
04.01.2008, 09:30
M+S je oznaka za zimsku gumu.Upravo eskimo 3 je M+S guma.All seasonbi trebalo biti nesto drugo-lošije od letnje gume leti,losije od zimske zimi(provereno na speijalizovanim sajtovima)!
Kao što Stekan reče 4 zimske su zakon.Jeste veći izdatak momentalno, ali je pravo rešenje dva seta guma:ok: .

nidza
04.01.2008, 10:47
Ko ide kolima po skijalištima, uopšte ne treba da se zeza sa tim stvarima. Ko ne može da priušti 2 seta guma, mislim da vozi pogrešan auto i da treba da kupi onaj koji je odgovarajući njegovim finansijskim mogućnostima.

Samo napred zimske, ili na letnje da se stavljaju lanci - stvarno katastrofa. Ja samo čekam da me zabode neki "genijalac" otpozadi ili da me pokupi iz suprotnog smera. Neodgovornost u saobraćaju je najveći krivac ozbiljnih povreda i materijalne štete. U odgovornoj državi bi na'ebali ko žuti kad bi letnjim gumama prošli pored saobraćajnog znaka sa pahuljicom sa letnjim gumama ili bez lanaca u gepeku.

Trebalo bi po zakonu da dobiješ ne više od uslovne kazne kad upucaš budalu koja je pokušala da te ubije kolima sa letnjim gumama. Baš me zanima kakav bi nivo građanske svesti i odgovornosti bio u tom slučaju, i koliko ljudi bi stradalo u saobraćaju (napominjem da je kod nas više ljudi poginulo za volanom nego u svim ratovima u bliskoj prošlosti).

wlad
04.01.2008, 13:13
M+S je oznaka za zimsku gumu.Upravo eskimo 3 je M+S guma.All seasonbi trebalo biti nesto drugo-lošije od letnje gume leti,losije od zimske zimi(provereno na speijalizovanim sajtovima)!

Ja ne znam šta je tu teško da se shvati, da pokušam ponovo da objasnim. Npr. na kolima imam Jokohama Geolander G900, na njima je oznaka M+S, a guma nije zimska, nego all-season. Dakle, M+S ne mora, a može da bude zimska.

Neke zimske imaju pahuljicu, neke samo M+S. Dosta all-season imaju M+S. Zato je i pogrešno reći da su M+S zimske (kao "algoritam" za prepoznavanje) zato što to ne moraju da budu...

CrazyKong
04.01.2008, 15:56
Ja nis ne kontam...moze li malo jasnije objasnjenje ? :jester:

che_beograd
04.01.2008, 16:26
Neke zimske imaju pahuljicu, neke samo M+S. Dosta all-season imaju M+S. Zato je i pogrešno reći da su M+S zimske (kao "algoritam" za prepoznavanje) zato što to ne moraju da budu...

Moram da priznam da si u pravu.Posle cesljanja neta dosao sam do ovoga:

M+S + pahuljica (ili planina) je sigurno zimska guma.Medjutim, problem je taj sto se tako po zakonu obelezavaju gume u Kanadi i Americi.

U EU jos nije donet taj zakon.Samo se kaze da M+S gume mogu da se koriste zimi.Zato dolazi do konfuzije.
Medjutim na nasu srecu proizvodjaci polako prelaze na tu oznaku M+S +pahuljica (ili planina).

Kada kupite gumu sa oznakom M+S i simbolom pahuljica (ili planina) možete biti sigurni da ste kupili zaista zimsku gumu.

Pozdrav.

:sm018:

stekan
04.01.2008, 16:51
Kada kupite gumu sa oznakom M+S i simbolom pahuljica (ili planina) možete biti sigurni da ste kupili zaista zimsku gumu.

Na Durex gumama nisam vidio takvu oznaku. :smoke:

Sapa
04.01.2008, 17:17
Na Durex gumama nisam vidio takvu oznaku. :smoke:

Vidi ba ovog Steve.........od svakog drugog da, ali od tebe ovakva primjedba......................................... ..........respect.:sm004:

Bata Bane
04.01.2008, 18:30
Ma Stekan ti je stari DUREXOVAC samo iz potaje:sm003:

nidza
05.01.2008, 17:01
M+S znači MOOD + SNOW. Kako bre nije zimska? I all-sesaon M+S je takoreći zimska guma (pored toga što je i letnja). Druga je stvar što tu funkciju vrši znatno lošije od prave zimske gume, odnosno letnje.

Samo lud čovek koji vozi po planinama će da kupuje all-season gume. Rešenje za nas su 2 kompleta i tačka.

wlad
05.01.2008, 19:35
Pa kažem nisu prave zimske, to je poenta cele priče :), all-season se dobijaju sa dosta automobila, retko ko ih kupuje (osim što su za gradsku vožnju OK), i da te all-season imaju M+S oznaku (što kažeš MUD+SNOW) ali nisu zimske. Fizika je prosta stvar ;), ne mož' ista guma (isti sastav) da ima dobre karakteristike na -20 i +40c. Da može, onda bi svi vozili te all-season M+S gume ;).

Ja bi više voleo da sam dobio letnje gume na autu, pa kada uzmem zimske da imam 4 letnje i 4 zimske. Ovako ću imati 4 all-season i 4 zimske...

svetskigigacar
10.01.2008, 13:03
Imam 4 nove Sava zimske gume i na Reno kliu su se odlicno pokazale. Tacnije uopste mi nisu bili potrebni lanci na Kopu pre neki dan, mada i njih uvek imam u prtljazniku.

Odgovornost i pamet u glavu!

nidza
11.01.2008, 13:04
Eskimo je sasvim solidna guma i prikladna tom automobilu. Mada, takođe je istina da na Kopu i nisu baš ekstremni uslovi kakvi su bili u novembru. Ja sam jedan vikend muku mučio sa Michelin Alpin 3 na jednom sporednom neuređenom putu, kad je počeo da se penje ubrdo.

wlad
11.01.2008, 22:47
Tu samo pomaže 4x4 ili lanci (ako je klizavo a veliki uspon).
Pre tri dana sam se penjao nekim kolskim putem do sela na planini, temperatura u minusu i ceo put čist led, ali sa 4x4 i bez lanaca popeo sam se bez problema (sva ostala kola su ostavljena u podnožju).

SkiBata
13.01.2008, 22:15
Rezime: Odgovorni vozači koji se zimi često muvaju po planinama, imaju na kolima sve 4 zimske gume, plus lance u gepeku (a može i lopata kao dodatna oprema).

tataratira
14.01.2008, 07:09
u Bosni je to zakonska obaveza, 4 zimske i lanci

wlad
29.10.2008, 19:40
Da se pohvalim u ovoj temi (možda sam trebao pod oprema :)), uzeo sam danas nove zimske gume - dok ih još ima ;):

Continental WinterContact TS 810

Još samo da padne sneg, pa da ih testiram :ok:

nidza
15.11.2008, 13:05
To bi trebalo da je vrhunska guma.

TADIJA_91
15.11.2008, 14:01
jel moze da prodje ova oznaka ? :)
http://i35.tinypic.com/2gumsde.jpg

wlad
15.11.2008, 16:10
Samo ako sa kolima voziš freeride ;)

nidza
15.11.2008, 19:39
Odlična fora. Koja je guma u pitanju?

grobar
16.11.2008, 11:56
zdravo svima da li neko zna kakve su kleber krisalp gume? imam 4 letnje i sluze me odlicno vec 4 godine

oggy
16.11.2008, 12:02
Cuo sam da su dobre, ima jedan tip vozi ih 4 godine kaze super...

TADIJA_91
16.11.2008, 14:20
Odlična fora. Koja je guma u pitanju?
Sreca, pa je i danas auto bio parkiran iza zgrade :)
guma je Roadstone eurowin 600 ;)

stanislaw
17.11.2008, 00:15
kako mislim letnje gume da ostavim na aluminijumskim felnama tokom zime iz shupe sam tokom vikenda izvukao originalne celicne i krenuo u potragu za 4 zimske gume koje mi odgovaraju kako po budzetu, tako i po performansama, pa sam prvo krenuo da guglam da vidim sta valja, pa tek onda koliko sta kosta i naletim na sajt: www.4gume.com gde sam nasao sledece:

Testovi zimskih guma ADAC 2008

Dimenzija 175/65 R14 T
» Adac test

Model Ocena na testu


Vredestein Snowtrac 3 posebno preporučljiva
Continental WinterContact TS800 posebno preporučljiva
Goodyear UltraGrip 7+ posebno preporučljiva
Dunlop SP Winter Response posebno preporučljiva
Michelin Alpin A3 preporučljiva
Fulda Kristal Montero 2 preporučljiva
Bridgestone Blizzak LM20 preporučljiva
Pirelli Winter 190 Snowcontrol preporučljiva
Semperit Master Grip preporučljiva
Hankook Icebear W440 preporučljiva
Goodyear Vector 4 Season preporučljiva
Sava Eskimo S3 preporučljiva
Matador Nordicca Basic MP 52 preporučljiva
Barum Polaris 2 preporučljiva
BF Goodrich g Force Winter uslovno preporučljiva
Maloya Cresta 220 uslovno preporučljiva
Gislaved Euro Frost 3 nije preporučljiva
Maxxis Presa Snow Wintrmaxx nije preporučljiva
Tigar Winter 1 nije preporučljiva
Ceat Arctic III nije preporučljiva
Linglong WinterHero Radial 652 nije preporučljiva
mislim da je sa ovim sve receno... uzgred, adac-ovi testovi guma su najpriznatiji u svetu, a ko koce da vidi test za drugi profil gume ima na navedenom sajtu...

Bata Bane
17.11.2008, 22:39
Ma nek mi se naduvaju ....., ja na tigricama izlazio na Kop bez problema na metar snega i leda:ok:

zex
18.11.2008, 00:01
Mislim da je takodje dobro potraziti/pogledati neki sajt sa misljenjima i ocenama obicnih vozaca kao npr ovako nesto http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=W&VT=C&sortValue=1
Ja sam se sa ovim http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Michelin&tireModel=Pilot+Alpin+PA3&partnum=155VR7PA3XL prosle godine popeo do gore (Kopaonik) po najvecoj vejavici dok su ostali ostajali zakucani u snegu ili primorani da stave lance. :)
I naravno zapamtiti da se u zimskim uslovima i najlosija zimska guma bolje ponasa od najbolje letnje gume. :)

stanislaw
18.11.2008, 01:21
ja mislim da nije poenta samo da te guma izvuce kroz metar snega uz brdo, vec kako ce ta ista guma uticati na stabilnost i po ledu, snegu, bljuzgavici, kisi i suvom jer je za sve to i namenjena.... postoje i sa ekserima i odlicne su za led, ali ko jos vozi samo po ledu ?? bitno je koliku buku pravi, koliko se brzo troši, da li i koliko podiže potrosnju ? neke skuplje gume se preko goriva isplate za par meseci u odnosu na neke bas lose i jeftine... necu odmah da kažem da je svaki put realan odnos sto skuplje to bolje, jer marketing cesto dikira cenu. u testiranju su ocenivanji svi parametri i data je konacna ocena... ko je malo citao nasao je i pojedinacno prednosti i mane svih guma za 2008.

wlad
18.11.2008, 01:42
Ekseri su kod nas (Srbija) zabranjeni - koliko ja znam...

Nego, kao što je puno puta ovde rečeno, najgora zimska je bolja (zimi ;)) od najbolje letnje. Tako da nema mnogo filozofije, uzmeš 4 zimske i piči :D.

Po onim objavljenim testovima se vidi da je dužina kočionog puta manje-više slična na svim zimskim gumama (kada je hladno / sneg), ostalo - koliko se troši / buka / potrošnja - to zavisi od cene gume - tako da nema tu šta mnogo da se priča - za te ostale finese ide ona stara koliko para toliko i muzike.

Ova Sava Eskimo, što se pominje u tekstu je odlična guma (vozio sam je 2 zime), a super je i cena.

Ostali su pomenuli koje su koristili i sa kojima su zadovoljni - tako da to više vredi od testova.

Ako nekoliko ljudi kaže ovde da je Tigar Winter :ok: - zašto da ne? (pogotovo ako to kaže Bata Bane profesionalni vozač :ok: :))

boris
18.11.2008, 08:01
Hvalio bih i ja da sam uzeo pare za reklamu;) .

patak
18.11.2008, 10:02
Koliko se sećam jednog testa zimskih guma od pre par godina, pri kočenju od 100 kmh, kada se automobil sa kontinental gumama zaustavio, sa tigar wintera gumama je na tom delu zaustavnog puta išao brzinom 35 kmh.
Inače, ja imam tigar gume na automobilu, vučna snaga po snegu je sasvim dobra, ali posle dve zime gume su se sasvim deformisale i iskrivile, iako je dubina šare još zadovoljavajuća. Kao i obično, jevtinije ispadne najskuplje, jer sada moram kupiti nove gume. Iskreno ih NE preporučujem.

oggy
18.11.2008, 11:58
Hm.... Patak, a koliko tebi inace traju gume? :D

patak
18.11.2008, 12:47
Traju koliko hoćeš, ako ne voziš auto.:bootyshak
a sada imam novi model: Tigar Wintera Waveflex.

Bata Bane
18.11.2008, 13:39
Za te pare za koje mozes da kupis Tigar Winteru u Tempu, isplati se svake zime da ih menjas:dontknow:

P.S.

Dzaba i lanci ako vozac nezna da vozi po snegu

Symon
18.11.2008, 16:19
Po mom iskustvu tamo gde je prosao ne preporucljivi Gislaved, Miselin Alpin je samo prdeo, takodje se ne bih slozio da je Eskimo bolji od Wintere a ovaj Barum Polaris znaci ne bih stavio na gumarabu. E sad ovaj Winter Contact je ludilo ali je to znacajno mnogo para.Vredestein je po meni najbolji odnos ulozeno dobijeno... Naravno ovo je samo moje misljenje i iskustvo

stanislaw
18.11.2008, 17:39
ja sam upravo kupio 4 eskimo s3 u manjoj dimenziji nego letnje i stavio ih na celicne felne... cekam sneg i zimske uslove pa da vidim, ali ono sto sam i ocekivao je da je guma bas mekana.

patak
18.11.2008, 19:31
Za te pare za koje mozes da kupis Tigar Winteru u Tempu, isplati se svake zime da ih menjas:dontknow:

P.S.

Dzaba i lanci ako vozac nezna da vozi po snegu

U Tempu nemaju ni 16 ni 17 cola gume, a cena po komadu je inače oko 100e. na drugim mestima.

Bata Bane
18.11.2008, 22:57
U Tempu nemaju ni 16 ni 17 cola gume, a cena po komadu je inače oko 100e. na drugim mestima.

Imaju 16 coli, a 17 ne proizvode, naravno da je oko 100 eura ta dimenzija, najskuplja je 225/55/16, a cena je 8.012. dinara

grobar
19.11.2008, 23:29
:dziveli:juce sam kupio 4 Kleberove zimske gume pa sad cekam sneg da ih isprobam

stanislaw
19.11.2008, 23:56
cekam i ja...

...nadam se da ce snega biti za vikend pa idem malo uz venac... njega i onako ciste tek kad stane da pada ...

nego kada planiram neko ozbiljnije putovanje u planinu u gepeku obavezno nosim lance i mali vojnicki asov... jednom nas je bas taj asov izvukao iz smeta na jahorini kada ni sa lancima nije hteo dalje...

inace sto nije lose (ma da ja nikad nisam radio) za one koji idu na mesta gde putari retko svracaju je dobro imati plasticnu kanticu od npr 5-10 kg rizle ili sitnog sljunka sa industrijskom soli.... to je bas kada je led i uspon, a auto ni da makne... koliko znam za autobuse koji idu po planinama je to obavezna oprema !

nidza
21.11.2008, 19:12
Prošle godine su 15ice Winter1 bile 3800 (195/65R15). Ne mogu prosto da verujem da je 16ica 8000???

Mada, realno, ko stavlja zimsku 16icu, kolika mu je onda letnja felna, 17-18?

wlad
22.11.2008, 02:15
Meni je ista felna i zimi i leti (16") - zato što imam bangave dimenzije pa se čelične felne ni ne prave u 15" :(.

TADIJA_91
22.11.2008, 11:51
a i kako bi izgledao sa 15icama...kao kolica iz supermarketa:sm022:

patak
22.11.2008, 13:10
Prošle godine su 15ice Winter1 bile 3800 (195/65R15). Ne mogu prosto da verujem da je 16ica 8000???

Mada, realno, ko stavlja zimsku 16icu, kolika mu je onda letnja felna, 17-18?

Onaj ko zbog veličine diska za kočenje ne može da stavi manje felne.

wlad
22.11.2008, 18:34
a i kako bi izgledao sa 15icama...kao kolica iz supermarketa:sm022:

:D, pa od preporučenih dimenzija za zimsku gumu, jedna je 16" a tri komada za 15", ali nema 15" felni (čeličnih), samo alu...

TADIJA_91
04.12.2008, 11:37
samo da prijavim novu obucu...Goodyear Ultra Grip SUV
http://www.1010tires.com/images/tires/Goodyear/GoodyYearUltraGripSUV_lg.jpg
sad jos samo sneg da padne...
i da ja napunim 18 :sm022:...casove sam vec odvozao

milos_pg_91
04.12.2008, 14:33
samo da prijavim novu obucu...Goodyear Ultra Grip SUV
http://www.1010tires.com/images/tires/Goodyear/GoodyYearUltraGripSUV_lg.jpg
sad jos samo sneg da padne...
i da ja napunim 18 :sm022:...casove sam vec odvozao

Sta vozis ? :)

TADIJA_91
04.12.2008, 19:41
Sta vozis ? :)
capriolo anaconda
http://www.capriolo.co.yu/images/capriolo/2007/anaconda_b.jpg

tataratira
04.12.2008, 20:03
http://www.avtoin.com/pictures/20/2070/200-Resize_of_UltraGrip_Performance_34_view_GY_on_top_ Low-res_image-v1_0.jpghttp://www.terrabike.com/catalog/images/3861.jpg

tataratira
04.12.2008, 20:07
Ovo tražim

http://media.rei.com/media/jj/8acc72eb-3d06-4883-b5ff-d234fa3100ce.jpg