Ovde možete naći odgovore na pitanja o tome kako forum radi. Koristite veze ili pretragu ispod da pronađete svoj put kroz odgovore.
Šta je javna profilna strana?
Svaki član ima vidljivu javun profilnu stranu. Ova strana uključuje informacije date od strane člana, tokom registracije ili kasnije dodate u korisnički kontrolni panel.
Postoji mnogo načina da vidite profil člana. Kada god vidite ime člana, klik na njegovo ime će vas obično odvesti na njegovu profilnu stranu.
Lista članova omogućava vam da pretražite sve registrovane članove, i brzo odete na njihove profilne strane.
Kada ste prijavljeni, možete takođe videti svoj javni profil prijavom na forum i klikom na svoje korisničko ime prikazanom u zaglavlju na vrhu strane.
Takođe možete otići pravo na profilnu stranu korisnika, ako znate njegovo korisničko ime, kucanjem u vaš internet pretraživač : http://www.primer.com/member.php?username=<korisničko ime člana>
Šta se načazi na javnoj profilnoj strani?
Javna profilna strana daje informacije o članu u 'O meni' kartici. Takođe uključuje statističke informacije, kao što su broj postavljenih poruka i datum registracije člana. Ove informacije prikazane su u 'Statistike' kartici.
Ostale informacije uključuju listu prijatelja (?), njegovu sliku za profil (ako je podešeno od strane člana), i listu članova koji su nedavno posetili profilnu stranu.
Lista albuma (?) i članstvo u grupama (?) člana je takođe prikazano.
Šta su poruke gostiju?
Poruke gostiju su javno vidljive poruke postavljene na profilnoj strani člana. Da postavite poruku, kliknite na karticu 'Poruke gostiju', i popunite formular na vrhu sekcije. Bićete u mogućnosti da iskoristite samo određeno formatiranje u ovim porukama, as described underneath the edit box. Ove poruke će biti vidljive svim posetiocima profilne strane, uključujući i goste i robote pretrage ako administrator tako dozvoli. Da komunicirate privatno sa članom, pošaljite privatnu poruku.
Poruke gostiju mogu biti izmenjene od strane urednika, administratora ili članova na čijem su profilu postavljene. Ako vidite poruku gosta koja je neprikladna, možete upozoriti urednika klikom na vezu 'Prijavite'. Veza 'Pogledati razgovor' dozvoljava vam da pogledate sve poruke gostiju između nekog člana i vlasnika profila.
Kontrolni panel podešavanja je mesto gde možete kontrolisati lična podešavanja i opcije. Da posetite kontrolni panel podešavanja, morate prvo biti registrovani na forumu. Kada se prijavite, kliknite na 'Podešavanja' na traci zaglavlja u gornjem desnom uglu strane.
Glavna strana podešavanja će prikazati sva nova obaveštenja, uključujući nove privatne poruke i zahteve za prijateljstvo na čekanju. Dodatne strane i formulari omogućavaju vam da kontrolišete:
Kako da promenim svoje korisničke detalje?
Možete promeniti informacije o svom nalogu u korisničkom kontrolnom panelu. Za osnovne detalje profila (uključuje vašu email adresu i lozinku), kliknite na 'Izmeniti vaše detalje' opciju koja se nalazi unutar vašeg korisničkog KP. Ova strana omogućava vam da unesete potrebne opcione detalje, neke od onih koje će biti prikazane na vašem javnom profilu. Sa izuzetkom vaše email adrese, nemojte unositi informacije koje ne želite da budu javno vidljive.
Šta su potpisi?
'Potpisi' sadrže informacije koje želite da uključiite na dnu svojih poruka. On može sadržati slike, veze ka vašem sajtu, citate itd...
Šta su avatari?
Avatari su male slike koje korisnici koriste da pretstave sbe drugim članovima foruma. U nekim slučajevima administrator neće dozvoliti avatare ili će ih dozvoliti samo određenim članovima. Administrator takođe može postaviti određene avatare koje korisnici mogu koristiti, ili može dozvoliti korisnicima da dodaju svoje prilagođene avatare sa svog računara. Ovi avatari će biti prikazani kao deo informacija korisnika u porukama, kao i u javnom profilu.
Šta su slike za profil?
Slike za profil su fotografije koje članovi mogu dodati za prikaz u njihovom javnom profilu. Ova opcija može i ne mora biti omogućena od strane administratora.
Kako podešavam potpise, avatare i slike za profil?
Možete podesiti i promeniti svoj potis, avatara i sliku za profil u korisničkom kontrolnom panelu (ako je administrator omogućio ocu opciju).
Za potpise, kliknite na 'Izmeniti potpis' ispod 'Podešavanja i opcije' oblasti u navigacionom baru unutar korisničkog KP.
Da označite postojećeg ili dodate novog avatara, kliknite na 'Izmeniti avatara'.
Da dodate sliku za profil, kliknite na 'Izmeniti sliku za profil' u 'Vaš profil' sekciji.
Šta rade druga podešavanja?
U vašem korisničkom KP, postoji sekcija ispod podešavanja i opcija sa imenom 'Izmeniti opcije'.
Kako da prilagodim svoju profilnu stranu?
Možete imati mogućnost da izmenite dizajin i stil svoje profilne strane (ako je to omogućeno od strane administratora foruma) preko 'Prilagodite profil' sekcije unutar Korisničkog KP. Možete izabrati boju teme, fontove, ivice i raspored elemenata na strani.
Takođe možete koristiti slike za pozadine različitih sekcija svog profila. Prvo je potrebno da dodate sliku za pozadinu u album koji ste kreirali (?). Slike za pozadinu mogu biti jedino iz albuma označenih kao javni, ili 'profilnog' tpa. Slike iz privatnih albuma ne mogu biti korišćenje.
Šta su društvene grupe?
Društvena grupa je grupa ljudi koju vezuju zajednička interesovanja, slični pogledi i slično. Društvena grupa na forumu omogućava članovima da komuniciraju, razmenjuju fotografije ili slike uopšte.
Do liste grupa možete doći preko sekcije 'Članstvo u grupama' u svom javnom profilu (?).
Stranica sa listom gruštvenih grupa prikazuje sve grupe koje postoje. Listu možete urediti po broju članova, poruka ili slika, imenu, datumu kreiranja ili datumu kada je bilo najviše poruka. Postoji i mogućnost pretraživanja grupa.
Kako da se učlanim u grupu?
Za učlanjenje u grupu prvo kliknite na njen naslov, a potom na 'Učlaniti se u grupu'. Kada se se učlanite u neku grupu, njeno ime biće prikazano u vašem javnom profilu. Za učlanjivanje u grupe morate biti registrovani korisnik i morate biti prijavljeni na forum
Mogu li da otvorim sopstvenu društvenu grupu?
Ako ste registrovani korisnik, možete otvoriti sopstvenu društvenu grupu (pod uslovom da je to administrator dozvolio). Idite na stranicu sa grupama i kliknite na 'Otvori novu grupu'. Unesite naslov i opis svoje grupe i zatim izaberite njen tip. Postoje tri tipa:
Koja je razlika između prijatelja i kontakata?
Prijateljstvo je zajednički odnos između dva korisnika. Inicirano je od strane jednog korisnika, a prihvaćeno od strane drugog.
Kontakt nije zajedničko prijateljstvo. Ovo može biti kada druga osoba ne prihvati prijateljstvo, zahtev za prijateljstvo je na čekanju, ili ne želite da budete prijatelji u ovom trenutku ali želite da se prikažete samo kao kontakt.
Gde je prikazana lista prijatelja i kontakata?
Vaša lista prijatelja i kontakata je prikazana na 'Kontakti i prijatelji' strani u vašem korisničkom KP. Vaši prijatelji su takođe prikazani na vašoj profilnoj strani.
Kako da pošaljem zahtev za prijatelja, prihvatim prijatelja ili otkažem prijateljstvo?
Posto je dva načina da zatražite prijateljstvo sa nekim.
Najlakši način je da posetite profilnu stranu osobe sa kojom želite da postanete prijatelj i kliknete na Budite prijatelj' vezu.
Drugi način je da dodate osobu na vašu listu kontakata. Onda sa vaše 'Kontakti i prijatelji' strane pitate za prijateljstvo čekirajući polje pored njegovog imena označeno sa 'Prijatelj'. Potom sačuvajte stranu.
Ako znate korisničko ime osobe sa kojom želite da budete prijatelj možete poslati zahtev za prijateljstvo koristeći koristeći polje za to i klikom na 'Dodati prijatelja'.
Da prihvatite prijatelja, idite na vašu 'Kontakti i prijatelji' stranu. Na dnu strane videćete listu zahteva koji čekaju odgovor. Čekirajte polja zahteva koje želite da prihvatite, a porom čekirajte 'Prihvatite' dugme i sačuvajte promene. Ako ne želite da postanete prijatelji umesto toga čekirajte 'Reject'.
Raskidanje prijateljstva može biti urađeno na tri načina.
Kako da koristim albume?
Kao član možete kreirati albume slika koji su u vezi sa vašim profilom. Albumi se mogu kreirati posetom korisničkog kontrolnog panela, i klikom na vezu 'Slike i Albumi', a potom klikom na 'Dodati album'.
Svaki album može da ima naslov ( 'Jovanov odmor u Nepalu'), opis ( 'gomila fotografija iz mojih skorašnjih avantura') i može biti: Javni, privatni ili profilni.
Kako da dodam slike?
Kada ste kreirali album možete dodati slike u njega. Jednostavno pogledajte album i kliknite na 'Dodati slike'.
Imaćete mogućnost da svakoj slici date naslov, kao i da postavite jednu sliku kao omot albuma, koji će biti prikazan u javnom profilu. Da biste obrisali album ili izmenili naslov, opis ili tip albuma, kliknite na 'Izmeniti album'. Da biste obrisali sliku, ili da izmenite naslov ili promenite omot albuma, kliknite na "Izmeniti slike".
Svi članovi koji imaju pristup vašem albumu slika mogu ih komentarisati, na sličan način kao poruke gostiju: (više informacija). Možete obrisati sve komentare slika iz svog albuma, i prijaviti neprikladne poruke urednicima.
Kada ste dodali sliku, možete je postaviti u vašim porukama koristeći BB kod tekst koji se prikazuje ispod slike kada je vidite u punoj veličini.
Ako administrator omogući slanje privatnih poruka, registrovani članovi mogu jedni drugima slati privatne poruke.
Kako da pošaljem privatnu poruku?
Slanje privatnih poruka radi slično kao slanje email poruka, ali je ograničeno unutar registrovanih članova na forumu. U njih možete uključiti BB kod, smajlije i slike.
Možete poslati privatnu poruku članu foruma klikom na vezu 'Poslati privatnu poruku' u sekciji za privatne poruke unutar vašeg korisničkog kontrolnog panela (more info), ili klikom na vezu 'Poslati privatnu poruku' u padajućem meniju koji se pojavljuje u porukama člana kada kliknete na njegovo korisničko ime.
Kada šaljete poruku, imate opciju da sačuvate njenu kopiju u 'Poslate stavke' direktorijumu.
Kako se radi sa direktorijumima privatnih poruka?
Kao podrazumevano, imaćete dva direktorijuma u svom delu za privatne poruke. To su direktorijumi 'Primljene' i 'Poslate' stavke.
Direktorjium 'Primljene' nove poruke koje ste primili. Omogućava vam da vidite sve poruke koje ste primili, zajedno sa imenom osobe koja ih je poslala, i datum i vreme kada je poslata.
Direktorijum 'Poslate stavke' sadrži kopije poruka koje ste vi poslali, u kojima ste naveli da želite da zadržite njihove kopije.
Možete kreirati dodatne direktorijume za svoje privatne poruke klikom na vezu 'Izmeniti direktorijume'.
Svaki direktorijum sadrži skup kontrola poruka koji vam omogućava da označite poruke, pa da ih ili premestite u neki od svojih prilagođenih direktorijuma, ili obrišete. Kada označite svoje poruke, možete izabrati sledeće opcije iz 'Označene poruke' polja na dnu liste:
Imaćete potrebu da nakon određenog perioda brišete stare poruke, zbog toga što je administrator verovatno ograničio ukupan broj poruka u vašim direktorijumima. Ako dostignete taj broj, nećete biti u mogućnosti da primate ili šaljete nove poruke dok ne obrišete stare.
Ako želite da zadržite poruke pre nego što ih obrišete, možete koristiti bilo koju od 'Preuzeti kao..' opcija iznad da bi preuzeli kopiju poruka i sačuvali je na svom računaru.
Kad god čitate poruku, imaćete opciju da odgovorite na nju ili je prosledite nekom drugom članu foruma. Takođete možete imati mogućnost da je prosledite većem broju članova sa svoje liste kontakata.
Kako da pratim poruke?
Kada šaljete privatnu poruku, možete imati opciju da zatražite potvrdu o čitaju. Ovo vam omogućava da proverite da li je primaoc pročitao poruku ili ne. Da uradite ovo, idite na 'Praćenje poruka' stranu.
Ova strana je podeljena na dve sekcije: nepročitane i pročitane poruke.
Sekcija nepročitanih poruka prikazuje sve poruke koje ste poslali sa zahtevom za potvrdu čitanja, koje još uvek nisu pročitane od strane primaoca.
Sekcija pročitanih poruka prikazuje sve poruke koje ste poslali sa zahtevom za potvrdu čitanja, koje su pročitane od strane primaoca. Vreme kada je poruka pročitana je takođe prikazano.
Možete izabrati kraj praćenja poruke selektovanjem te poruke u klikom na dugme 'Završiti praćenje'.
Kada primite poruku sa zahtevom za potvrdu čitanja, imate opciju da pročitate poruku bez prihvaćanja zahteva za potvrdu čitanja. Da uradite ovo, jednostavno kliknite na vezu 'Odbiti primaoca' rather than the title of the message, if it appears.
Šta su pretplate?
Pretplate su način praćenja različitih tema ili foruma. Možete izabrati kako ćete biti obavešteni o ažuriranjima - npr. njihovim prikazom u vašem korisničkom KP i primanjem email obaveštenja o ažuriranju svake od njih.
Kako da se pretplatim na temu ili forum?
Da se pretplatite na forum, kliknite na vezu 'Alatke foruma' koja se nalazi iznad liste tema, a onda označite 'Pretplatiti se na forum'. Onda ćete imati opciju da izaberete mod pretplate za ovaj forum. Ako forum na koji se pretplaćujete ima pod-forume (forumi unutar foruma) onda će se vaša pretplata odnositi i na njih automatski.
Da se pretplatite na temu, kliknite na vezu 'Alatke teme' koja se nalazi na vrhu liste poruka, a onda kliknite na 'Pretplatiti se na temu'. Onda možete izabrati mod pretplate koji će se odnositi na tu temu.
Koji modovi pretplate su dostupni?
Postoji veliki broj modova pretplata na forum.
Pretplate na teme imaju iste opcije kao i pretplate na forume sa sledećim dodatnim opcijama:
Kako da organizujem pretplate i direktorjiume?
Pretplate tema mogu biti poređane u direktorijumima zbog lakšeg organizovanja. Možete kreirati koliko god želite direktrojiuma tako što ćete otići na 'Izmeniti direktorijume' u sekciji 'Pretplaćene teme', u vašem korisničkom KP. Da dodate novi direktorijum, unesite ime direktorijume u jedno od praznih polja i sačuvajte stranu. Da obrišete direktorjum, obrišite ime direktorijuma. Izmena direktorijuma se vrši jednostavnom promenom imena direktorijuma.
Takođe možete organizovati svoje individualne pretplate klikom na 'Lista pretplata' ispod 'Pretplaćene teme' u vašem korisničkom KP. Ovde možete označiti koje pretplate želite da organizujete i obrišete, premestite u drugi direktorijum, ili promenite njihov tip pretplate.
Pretplate foruma nisu organizovane kroz stranu liste pretplata i prikazane su na strani korisničkog KP gde sadrže opcije za ukidanje pretplate foruma.
Šta je reputacija?
Reputacija je način ocenjivanja korisnika u zavisnosti od kvaliteta njihovih postavljenih poruka. Ako administratori omoguće reputaciju, onda će ikonica za reputaciju biti vidljiva u postavljenim porukama.
Reputacija može biti pozitivna , negativna ili neutralna . Negativna reputacija može biti data jedino ako je omogući administrator. Neutralna reputacija je data jedino kada osoba koja daje reputaciju ne zadovoljava kriterijum postavljen od strane administratora da utiče na tuđu reputaciju.
Kako da dam reputaciju?
Da date reputaciju, kliknite na ikonicu reputacije u željenoj poruci. Ovo će otvoriti formular u koji treba uneti tip repucaije i razlog davanja iste. Ako je negativna reputacija onemogućena onda ona neće biti prikazana u formularu. Ne možete dati reputaciju za istu poruku dva puta.
Kako da znam koju sam reputaciju primio?
Možete videti reputaciju koju ste primili u svom Korisničkom KP (korisnički kontrolni panel) gde je prikazana na dnu strane korisničkog KP. Ovde možeti videti poslednju reputaciju koju ste primili i da li je pozitivna, negativna ili neutralna. Vaša ukupna reputacija će biti prikazana kao serija reputacija u vašim porukama i na vašem profilu. Što je pozitivnija vaša reputacija, više pozitivnih ikonica biće prikazano. Što je negativnija vaša reputacija, više će negativnih ikonica biti prikazano.
Koliko je reputacije dato? Šta je moće reputacije?
Ako administrator omogući ovo, iznos reputacije koji korisnik daje (ili oduzima ako je negativna) je prikazan u korisnikovoj poruci kao 'Moć reputacije'. Vrednost moći reputacije je određena od strane administratora i može biti povećana tokom vremena u zavisnosti od podešavanja koja su primenjena.
Šta ko ne želim da drugi vide moju reputaciju?
Možete onemogućiti prikaz svoje reputacija tako što ćete otići u svoj korisnički KP i označiti Izmeniti opcije. Na ovoj strani pronaćićete polje za čekiranje sa imenom 'Prikazati svoj nivo reputacije'. Skinite oznaku sa ovog polja da bi uklonili prikaz vaše reputacije i zamenili ga sa ikonicom za onemogućenost reputacije. I ako je prikaz vaše reputacije onemogućen, još uvek moežete davati i primati reputaciju.